Sider

fredag 8. april 2011

Hva må til for å lykkes med sine mål?

Gjennom mange år som både entrepreneur og idrettsutøver på landslagsnivå har jeg lært meg verdien av klart definerte mål.
Ikke bare å sette seg mål, men å HOLDE seg til målene.
Holde seg til målene når det går tungt, sent og andre liker å fortelle deg at dette kommer du aldri til å klare.

Høres dette kjent ut?

Jeg tror at alle som har satt seg store mål og turt å snakke høyt om dem (og da mener jeg virkelig å MENE at dette skal du gjennomføre)
har opplevd akkurat dette.

Jeg opplevde bare for et par uker siden at en nær person rett og slett SLAKTET våre mål.
Det krever styrke når slikt skjer.
Det er da det er viktig å ha jobbet med egne mål. Være helt sikker på at de er viktige nok for deg.
At du er virkelig bestemt på at det er dette og bare dette du vil!

Når andre mennesker tar seg friheten til å mene noe om dine valg sier det vel egentlig bare noe om den personens egene begrensninger.

Men hvordan jobber jeg med egne mål da?
Jo det starter med tankene.
For meg er det viktig å "dagdrøme" kjenne på hva som gir og hva som tar energi.

Jeg vil ha mer av det som gir energi.
I tankene definerer jeg hva som gjør dette... så skrver jeg det ned.
Deretter lager jeg et dreamboard eller drømmetavle.
Det er en papplate hvor jeg limer opp bilder av drømmene mine, og det viktigste... sett en dato på dem ;o)
Det er da det blir mål og ikke drøm.

Det er også nødvendig å ha mennesker rundt seg med samme innstilling.
Jeg har sørget for å ha kollegaer som nærer både sine egne og mine mål.

Her kan du se våre gode kollegaer Kjersti og Nicolai som nå lever i sin drøm....
Slottet i Frankrike som de lenge har jobbet mot!!

GRATULERER, dette inspirerer!

Morro!
Men så var det motbakkene da, tiden det tar å virkeliggjøre målene, tiden da andre begynner å mene noe og ting ikke bare et gøy....
DA er det viktig å lese og lytte til det som gir deg mot til å fortsette.
For det sitter mellom dine egne ører alt sammen!

Jeg har mine gode mentorer og en av dem har laget noen fantastiske treninger som jeg anbefaler deg å bruke.
Jeg har lastet dem ned på min Ipod og lytter til dem daglig.

Lykke til med dine mål, jeg håper virkelig du ikke gir deg før du har nådd dem.

Klikk på linken under å last ned mp# filene fra John Sexsmiths Entrepreneur Training du også!

Goal Setting







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar